Fanny Rosell

Tårarna bara rinner, det är helt sjukt

Ser ni bilden? vad tänker ni? Hur mår ni? hur känner ni?

Jag hör folk prata om och ser folk med ätstörningar varje dag, 365 dagar om året ser och hör jag minst 5 personer som vill bli smalare eller har mat problem. Vet ni hur dåligt det får mig att må? jag tycker att det är så jäkla sjukt att dagens ungdomar strävar efter att vara så smala som möjligt, nu pratar jag ju inte om alla men vissa. Jag tycker så himla synd om alla dom som varje dag står framför spegeln och hatar extakt allt dom ser och känner att dom t.ex måste svälta sig eller spy upp allt dom har i kroppen för att kunna gå ut ibland folk och känna sig nöjda med sin kropp. Jag började gråta när jag sökte fram dessa bilder och tårarna rinner än när jag skriver detta, helt sjukt hur förjävligt dagens ideal är och att folk strävar efter dom. 
 
Om jag kunde skulle jag ge dom dom känner såhär lite av mitt självfortroende, jag vill att alla ska kunna stå framför en spegel, kolla på sig själv och känna att dom är nöjd. Visst man kan ju inte vara nöjd över allt men över något och inte känner den där känslan att man inte är smal nog. 
 
Kom ihåg att DU är vacker och perfekt precis som DU är och INGEN ska få ändra på det!




Ditt namn:


E-postadress: (publiceras ej på bloggen)


Blogg/hemsida:


Skriv din kommentar:

Kom ihåg mig?
Tack för din kommentar!